مطالب عمومی دکوراسیون

راهنمای انتخاب مبلمان مناسب برای کافی شاپ

امروز می‌خواهیم به شما بگوییم مبل راحتی مناسب کافه به چه شکل است و به چه نکاتی باید دقت کنید. اگر چیزی وجود داشته باشد که کافی‌شاپ‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، زیبایی‌شناسی آنهاست. مبلمان چیزهای زیادی در مورد نحوه اداره کافی شاپ، نوع آداب معاشرت و … به شما می‌گوید. فضاهای با اندازه های مختلف می‌توانند در انتخاب مبلمان داخلی مناسب سردرگمی به وجود بیاورند. می‌دانیم که انتخاب میز و مبلمان کافی شاپ برای تجهیز کسب و کارتان می‌تواند سردردی برای شما ایجاد کند که حتی کافئین و کروسان هم نمی‌توانند آن را برطرف کنند.

از مشتری ای که با لپ‌تاپ کار می‌کند یا در حال خواندن یک رمان است گرفته تا گروهی از دوستان که به دنبال مکانی برای دور هم جمع شدن هستند، اکنون کافی‌شاپ‌ها مکانی بسیار محبوب برای طیف وسیعی از مشتریان هستند. این به سادگی مستلزم این است که فضای داخلی کافی شاپ شما این توانایی را دارد که مهمانان شما را درگیر کند، راحتی را افزایش دهد و آنها را ترغیب کند تا مشتریان پایه ثابت شوند. هم از منظر تجاری و هم از منظر فرهنگی، کافی‌شاپ‌ها مکان‌هایی برای تعامل اجتماعی هستند که مشتریان می‌توانند با دیگران درگیر شوند، بخوانند، بنویسند، مطالعه کنند، یکدیگر را سرگرم کنند یا وقت خود را بگذرانند. بنابراین دکوراسیون کافه از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در مورد نوع مبلمانی که باید در کافی شاپ خود داشته باشید مشکل دارید یا احساس ناراحتی می‌کنید، در اینجا چند گام برای بازگرداندن شما به مسیر اصلی آورده شده است:

سبک خود را انتخاب کنید و به آن بچسبید

برای اینکه بفهمید مبل راحتی مناسب کافه شما چیست، اولین قدم این است که یک سبک برای خود انتخاب کنید. چه می‌خواهید کافه ای شیک و مدرن داشته باشید، چه می‌خواهید یک رویکرد سنتی را انتخاب کنید یا حتی تعادلی بین هر دو انتخاب کنید، در اوایل فرآیند طراحی در مورد سبک خود تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. انتخاب سبک به محدود کردن جستجوی مبلمان شما کمک می‌کند. همانطور که خوب نیست در  فضاهای فوق مدرن از مبلمان چوبی استفاده کنید به همین ترتیب، مبل های سفید و براق با تم سنتی همخوانی ندارند. نگاهی به مشاغل غیر کافی شاپ اطراف خود بیندازید. چه عناصری را در آن فروشگاه ها دوست دارید؟ آیا یک اثر هنری، یک شی تاریخی یا صحنه ای از یک فیلم را دیده اید که به شما بچسبد؟ از آن الهام بگیرید. جسور باشید و با ترکیبی از عناصر همراه شوید که واقعا نظر شما را جلب کرده است. این کار باعث می‌شود تا در انتخاب مبلمانتان نیز ساده تر تصمیم بگیرید.

فضا را بیش از حد پر نکنید

می‌دانم که این وسوسه انگیز است که سعی‌کنید تا آنجا که ممکن است مبلمان مورد علاقه تان را در کافه خود بگنجانید. اما شلوغی فضاهای کوچک می‌تواند منجر به فضایی کلاستروفوبیک(ترس نابهنجار از بودن در جاهای تنگ) شود که منجر می‌شود مشتریان کمی داشته باشید. یک راه حل عالی برای صرفه جویی در فضا، استفاده از مبل های راحتی و کوچک هستند. این مبل ها به گونه ای طراحی شده اند که می‌توانید به راحتی آنها را در هر گوشه کناری بچینید. می توانید حتی با کمی فاصله از دیوار آنها را بچینید تا دکوراسیون شما زیباتر باشد. بسته به فضای شما، می‌توانید چند مبل تکی اضافه یا کم کنید و این مبل ها بهترین نقطه برای مشتریان شما خواهد بود.

مبل های با پارچه های مختلف را امتحان کنید

فقط به این دلیل که فضای محدودی دارید، به این معنی نیست که باید انتخاب مبلمان خود را محدود کنید. اما با احتیاط ادامه دهید! ترکیبی التقاطی در یک فضای باز و بزرگ، می‌تواند در فضای داخلی بسته تر نامرتب به نظر برسد. مبل های چرمی برای کافی شاپ ها عالی هستند. آنها راحت هستند، به راحتی تمیز می‌شوند و هرگز از مد نمی‌افتند. اگر چرم را برای مبلمان خود انتخاب می‌کنید، چرا با صندلی های مخملی ترکیبی عالی به وجود نمی‌آورید؟، به همین ترتیب، صندلی‌های چوبی که پارچه مخملی دارند می‌توانند در فضای کافه شما عالی به نظر برسند و در کنار مبلمان چسترفیلد چرمی بهترین ترکیب است.

اکسسوری همه چیز است

بیایید فرض کنیم مبلمان کافی شاپ شما عالی به نظر می‌رسد. شیرینی هایی که می‌پزید بسیار خوشمزه هستند و قهوه آمریکانو شما به اندازه کافی قوی است که مشتریان ساعت 8 صبح شما را تا پایان روز کاری سرحال نگه دارد. اما فراموش کردن لوازم جانبی یا همان اکسسوری در کنار مبلمان، مانند سرو کاپوچینو بدون دارچین است. اگر در کنار مبلمان خود قفسه‌ای از کتاب‌های قدیمی را برای اضافه کردن مطالب خواندنی برای مشتریان خود قرار دهید، هم جذابیت کافه خود را بیشتر کرده اید هم مبلمان شما جلوه بهتری خواهد داشت. همچنین چند کوسن زیبا و متناسب با رنگ و پارچه مبلمانتان انتخاب کنید.

بودجه تعیین کنید

اشتباه نکنید، به هیچ وجه نمی‌خواهید فضای داخلی کافی شاپ خود را نادیده بگیرید. اما اگر مراقب خرید خود نباشید، می‌توانید به راحتی پول خود را از بین ببرید. فضای خود را بررسی کنید، چند نقشه بکشید و بررسی کنید واقعاً به چند دست مبلمان نیاز دارید و فهرست کنید. سپس از فروشگاه های دست دوم و مشاغلی که در حال جابجایی و فروش مبلمان خود هستند استفاده کنید. ممکن است ملمان منحصر به فردی پیدا کنید که خرید آن بسیار ارزان تر باشد. بسیاری از این مبل ها کاملا سالم و تمیز هستند و جای هیچ نگرانی ای وجود ندارد. مطمئناً، همانطور که بالاتر اشاره کردم مبل چرمی به لحاظ دیر کثیف شدن بهترین گزینه برای کافه است اما این باز هم کافی نیست. حتما در نظر بگیرید که در چه مکانی هستید. اگر کافی‌شاپ شما در منطقه‌ای شلوغ است، مبل شما کثیفی و بوی بد بیشتری به خود می‌گیرد و پس از مدتی مشتریان شما آن را دوست نخواهند داشت. در نتیجه هزینه ای برای روکش کردن مبل کنار بگذارید.

امیدوارم این مطلب مبل راحتی مناسب کافه برای شما مفید بوده باشد و اکنون با دید بازتری برای انتخاب مبلمان خود در کافه تان تصمیم بگیرید.

منبع : توکامگ

دیدگاهتان را بنویسید